ACTIVIDADES DE ATENCIÓN E MEMORIA VISUAL E AUDITIVA
EN QUE CONSISTE A ATENCIÓN E A MEMORIA? |
Son dúas capacidades moi importantes na aprendizaxe escolar que están moi relacionadas entre si:para poder memorizar algo temos que prestarlle atención previamente. · Como todas as capacidades, pódense mellorar con adestramento. · Temos dous niveles :atención e memoria visual, é dicir, atender e recordar aquilo que vemos; e atención e memoria auditiva para aquilo que oímos. · Ainda que o seu fillo/a non necesiten mellorar ambas, o desenrolo destas actividades mellorará sen dúbida as súas capacidades. · Descartamos que teña dificultades visuais ou auditivas. Se é asi, o paso previo é corrixilas por un especialista. |
COMO FACER AS ACTIVIDADES |
· Débense facer diariamente na casa.O tempo dedicado debe axustarse á idade do neno e a súa capacidade para manter a atención. · Se é posible,comezar de 15 a 20 minutos diarios, variando sempre as actividades. Expolas como partidas dun xogo: unha vez que o faga o pai ou a nai e outra o neno. Cada un pode partir con puntos (cartóns, chapas, fichas...) e, por acertos vaise gañando e por erros vaise perdendo |
ACTIVIDADES DE ATENCIÓN AUDITIVA | |
O obxectivo destes xogos é prestar atención as cousas que oímos | |
“CHISPAS” | Eliximos unha palabra, pode ser unha palabra concreta ou un grupo delas(por exemplo”nomes de animais). Vanse dicindo palabras soltas e cada vez que escoite a palabra elixida, o neno ten que dicir “ chispas”. |
O XOGO DOS DISPARATES | Trátase de contar unha historia con disparates e teñen que descubrir cando aparecen.”Unha vez ía un coche voando…” |
PALABRAS E XESTOS | Trátase de contarlle unha pequena historia e o neno ten que facer os xestos que lle digamos cando dicimos palabras concretas.Por exemplo: cando apareza a palabra “can” ten que ladrar”, cando apareza “comer”, ten que facer o xesto de comer….As primeiras veces so unha ou dúas palabras con xestos e pouco a pouco ir aumentando. |
ACTIVIDADES DE MEMORIA AUDITIVA | |
O obxectivo do xogo é lembrar as cousas que escoitamos | |
BUSCAR CARTAS DA BARALLA | Pedirlle unha serie de cartas dun mazo.e poñelas no orden que dicimos.Exemplo: Busca o dos de ouros, o 7 de espadas e o 4 de bastos. Ir aumentando as cantidades pouco a pouco e non llas recordar. |
MANDAR ORDES | Mandar facer 2, 3 o as accións que decidamos: “Trae da cociña un vaso, un cepillo do baño e o pixama do teu cuarto”. |
‘REPETIR SERIES | Díselle a’ao neno que repita unha serie de números ou palabras ditas: “cinco, tres, nove; agora ti” Cando se dominen 3 ou 4 palabras ou números facelos en orden inverso. |
CONTOS, POEMAS | Aprendelos e repetilos, favorece o desenrolo da memoria auditiva. |
ATENCION VISUAL | |
O obxectivo do xogo é atender as cousas que miramos | |
BUSCAR NUN DEBUXO | En debuxos con moitos elementos ( por exemplo publicidade do Super), xogar a buscar, por quendas, cousas concretas |
NO COCHE | Xogar a buscar obxectos dende o coche: “ coches de cor blanco” ou “ sinais de prohibido adiantar””matriculas que leven un número determinado”…. |
XOGOS E PASATEMPOS INFANTÍS | Os puzzles, pasatempos infantís de unir puntos e formar debuxos, laberintos… Xogar ao vexo-vexo. Atopar as diferenzas entre dous debuxos. Atopar o que falta en debuxos incompletos. Xogar ao dominó |
COPIAR FIGURAS | Sobre unha cuadrícula se poden facer figuras que ten que copiar en outra cuadrícula valeira. |
MEMORIA VISUAL | |
O obxectivo é recordar cousas que vexamos. | |
FACER PARELLAS DE CARTAS | Colócanse cartas boca abaixo en filas. Levántanse dúas e se teñen que facer parellas(ouros, con ouros ou reis con reis) Se non atopan parella se poñen boca abaixo no mesmo sitio e perde a quenda. |
FACER DEBUXOS | Mostrarlle un debuxo sinxelo durante dez segundos e intentar reproducilo. |
PREGUNTAS SOBRE UN DEBUXO | Mostrarlle un debuxo con moitos detalles durante un tempo, e despois facerlle preguntas:” Había un coche? De que cor era tal cousa?; Cantas cousas había?” |
Moi interesantes estas actividades ,algunhas xa as faciamos,pero ten por seguro que pouco a pouco as practicaremos todas.
ResponderEliminarun saudo.
A profesora do departamento de orientación fixo un gran traballo e pareceume que sería interesante para os pais e nais. Alégrome de que che gustase.
ResponderEliminar(h)Gústame o enlace! A ver si cho copio! Ji, ji, ji.
ResponderEliminar